Całe szczęście, że skończyło się tylko na obolałym ciele. Otwarcie było zaburzone, przez co slajder nie wykonał swojej podstawowej pracy - nie spowolnił napełniania się spadochronu.
Na to zdarzenie wpłynęło kilka czynników:
Lazy bag powstał jako odpowiedź na jedną z przyczyn powstawania skręceń linek. Dzięki umieszczeniu linek w specjalnej kieszonce bez żadnych gumek linki wychodzą gładko tak jak we freebagu spadochronu zapasowego lub naszytej na spływ spadochronu BASE osłonce. Ten konkretny lazy bag ma dwa magnesy pokrywy linek i dwa magnesy zamykające. Wydaje się, że to za mało dla zachowania bezpieczeństwa.
Dobra paczka, tak jak tradycyjny D-bag ma system zamykania, w którym gumki przewleczone są przez metalowe oczka i zablokowane zaplecionymi linkami. O ile nie dojdzie do zerwania gumek to paczka nie otworzy się wcześniej niż prowadzące do niej linki nie naprężą się.
Dzięki temu w momencie, kiedy czasza zostaje wyeksponowana na działanie strug powietrza zachowana jest symetria i w niemal tym samym czasie co wypełnianie komór następuje wystawienie slajdera na działanie powietrza.
Ciśnienie na slajderze zmaleje, gdy prędkość opadania się zmniejszy, przepychanka pomiędzy napełniającym się spadochronem a hamującym ten proces slajderem będzie więc bezbolesna.
Na filmie widać jak slajder prześlizguje się swoim bokiem, przy okazji ulegając uszkodzeniom. Spadochron otwiera się bokiem i tyłem a nie swoim natarciem.
Na to zdarzenie wpłynęło kilka czynników:
- duża prędkość i ekspozycja uchwytu pilocika na strugi powietrza,
- duży opór aerodynamiczny skórzanej piłeczki,
- śliski materiał ZP, z którego wykonany jest ten pilocik,
- kontrowersyjna konstrukcja nieoryginalnej paczki głównego spadochronu.
Lazy bag powstał jako odpowiedź na jedną z przyczyn powstawania skręceń linek. Dzięki umieszczeniu linek w specjalnej kieszonce bez żadnych gumek linki wychodzą gładko tak jak we freebagu spadochronu zapasowego lub naszytej na spływ spadochronu BASE osłonce. Ten konkretny lazy bag ma dwa magnesy pokrywy linek i dwa magnesy zamykające. Wydaje się, że to za mało dla zachowania bezpieczeństwa.
Dobra paczka, tak jak tradycyjny D-bag ma system zamykania, w którym gumki przewleczone są przez metalowe oczka i zablokowane zaplecionymi linkami. O ile nie dojdzie do zerwania gumek to paczka nie otworzy się wcześniej niż prowadzące do niej linki nie naprężą się.
Dzięki temu w momencie, kiedy czasza zostaje wyeksponowana na działanie strug powietrza zachowana jest symetria i w niemal tym samym czasie co wypełnianie komór następuje wystawienie slajdera na działanie powietrza.
Ciśnienie na slajderze zmaleje, gdy prędkość opadania się zmniejszy, przepychanka pomiędzy napełniającym się spadochronem a hamującym ten proces slajderem będzie więc bezbolesna.
Na filmie widać jak slajder prześlizguje się swoim bokiem, przy okazji ulegając uszkodzeniom. Spadochron otwiera się bokiem i tyłem a nie swoim natarciem.
Komentarze
Prześlij komentarz