Przejdź do głównej zawartości

Cypres Changeable - zmiana trybu pracy

Cypres Changeable

Niemiecki producent Airtec, który produkuje najbardziej rozpoznawalny na świecie automat spadochronowy Cypres wypuścił niedawno nowy model. Cypres Changeable, który może pracować w czterech trybach.
Do tej pory podczas zamówienia należało określić w jaki model producent ma do nas wysłać. Nieodpłatnie można było w każdej chwili zmienić panel kontrolny i soft jednostki centralnej.

Dla szkół spadochronowych, aeroklubów i stref zrzutu możliwość zmiany trybu pracy jest bardzo istotnym atutem. Przeciętnemu użytkownikowi raczej nie robi to różnicy. Dla sklepów, dealerów, działu sprzedaży Airtec to po prostu zbawienie, można bowiem oczekiwać iż w niedługim czasie ten model wyprze z rynku poprzednie wersje.


Jak zmienić tryb pracy urządzenia?

  • Podczas włączania automatu, czekamy aż odliczanie dobiegnie do 0,
  • gdy tylko zobaczymy 0 przytrzymujemy przycisk i patrzymy co komputer nam wyświetla, zobaczymy nr seryjny, jednostki miary, liczbę wykonanych skoków, gdy wyświetli się tylko poziomy pasek pokazujący tryb pracy wtedy puszczamy przycisk i natychmiast znowu go wciskamy i trzymamy.
  • Dioda zaświeci się a gdy zgaśnie puszczamy przycisk.
  • Poziomy pasek zacznie przemieszczać się w kolejne tryby. 
  • Naciskamy, gdy dojdzie do wybranego przez nas trybu.
  • Automat od razu wyłączy się.
  • Ponownie włączony będzie pracował w wybranym trybie.

 Wybieralne tryby pracy Cypresa Changable

Tryb Expert
  • prędkość aktywacji >35 m/s
  • wysokość aktywacji 225 m (do 40 m)*
Tryb Student
  • prędkość aktywacji >13 m/s
  • wysokość aktywacji 300-225 m (do 40 m)*
Tryb Tandem
  • prędkość aktywacji >35 m/s 
  • wysokość aktywacji 580 m (do 40 m)*
Tryb Speed 
  • prędkość aktywacji >46 m/s (wcześniej 43)
  • wysokość aktywacji 225 m (do 100)*

*poniżej wysokości w nawiasie automat już nie aktywuje przecinaka.

Urządzenie objęte jest 12 letnią gwarancją producenta. Wymagane są przeglądy co 4 lata. W ramach przeglądu wymieniana jest bateria, wgrywane nowe oprogramowanie, wymieniane na nowe są wszystkie elementy, które mogą zakłócić pracę urządzenia.

Tak się składa, że to najlepszy produkt tego typu na rynku. Nie mogłem więc sobie darować i jestem przedstawicielem Airtec. Jeśli ktoś jest zainteresowany zakupem zapraszam do kontaktu.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wypadek Pabla

Nie mogę pozbierać myśli. Może pisanie jakoś się do tego przyczyni. Pablo dziś zginął podczas skoku tandemowego. Poznałem go na wyjeździe do Hiszpanii kilkanaście lat temu, gdy robił ze mną swój AFF. Zawsze uśmiechnięty, pełen energii, sypiący dobrej jakości dowcipami jak z rękawa. Podczas szkolenia nie szło mu świetnie, jeden z moich palców nadal jest wykrzywiony po tym, jak łapałem go z obrotów. Zaskoczył mnie wtedy swoją postawą. W żaden sposób nie załamywał się, nie biadolił tylko trenował na ziemi i skakał aż wyszło mu tak, jak tego chciał. Potem miałem okazję przekonać się, że taki miał charakter. Poznałem go jako uporządkowanego i bardzo zadaniowego człowieka. Skrupulatnie realizował swoje zamierzenia. Kilka lat później nauczyłem go jak skakać w tandemie. Na tandemie zakończyło się jego życie. Żona, dwoje małych dzieci. Młody człowiek, więc najpewniej też rodzice. Mama, dzień mamy. Wiem, że los dopada na przeróżne sposoby. Wypadki komunikacyjne, choroby. Co komu pisan

Samolot An-2

An-2 to dwupłatowy samolot wielozadaniowy klasy STOL (Short Take Off and Landing). Długość drogi rozbiegu i dobiegu to około 200 metrów. Antek wyposażony jest w gwiazdowy silnik wolnossący, któremu mocy na małych wysokościach wystarcza do przewożenia niemal dwóch ton balastu. Jednak wraz ze wzrostem wysokości, gdy spada ciśnienie powietrza, brak wystarczającej ilości tlenu dusi koniki mechaniczne z początkowej wartości 1000.

Planowanie lądowania - ważny element bezpieczeństwa

Przygotowanie ścieżki podejścia w danych warunkach atmosferycznych i terenowych powinno być rozpoczęte od obserwacji lądowania innych skoczków. Im mniej doświadczenia, tym wnikliwsza obserwacja. Najlepiej wytypować sobie uczestników skoku, który mają podobnie obciążone spadochrony.  To, co będzie szczególnie istotne dla naszego planu to kąt, pod jakim szybują spadochrony na prostej do lądowania. Oczywiście inne kwestie związane z szybowaniem są także istotne. Obserwacja górnego wiatru, jego siły i kierunku. Zwrócenie uwagi na zawirowania powietrza, czy spadochron się „pompuje”, czy pracuje stabilnie. Wreszcie obserwacja zachowania innych skoczków, którzy zawsze stanowią dla siebie nawzajem potencjalne zagrożenie.