Przejdź do głównej zawartości

Film o skokach, o życiu, codzienności, wreszcie o pasji

Nie wiedziałem o istnieniu tego filmu. Żyłem w przekonaniu, że materiały zaginęły i wiele godzin pracy zespołu Piotra Maczkowskiego przepadło. Spędziliśmy razem prawie dwa tygodnie, z czego większość czasu czułem się jak w Small Brother ;) chodząc po domu z mikrofonem i mikroportem. Z wielu godzin moich monologów, naszych wspólnych z Ulą dialogów powstało silnie emocjonalne dzieło. Nie boję się tego filmu tak określić, bo jest on przygotowany w sposób nie tylko profesjonalny ale i zrobiony z sercem.
Tematem miała być pasja w życiu człowieka.
Minęły 4 lata. Zmieniłem nieco pogląd na kwestię pasji, która wykrzywiona przez używających ją narzędziowo sprzedawców tego i owego zaczęła nabierać coraz bardziej pejoratywnego znaczenia. Krótko mówiąc zajechano ją jak starą szkapę wykrzywiając ją do kuriozalnych i niezrozumiałych kształtów.
W filmie tłumaczę co robię, jak robię i dlaczego to robię.
Film jest wersją roboczą. Piotr Maczkowski zamierza dokończyć tą produkcję, oczyścić dźwięk, poprawić kolory, dopieścić to i owo.
Dla mnie, to co widzę jest świetne jednak na prośbę autora film jest w kategorii niepublicznych, czyli nie pojawia się w wynikach wyszukiwania. Można się nim dzielić tylko przesyłając komuś link.
Zapraszam do oglądania i dyskusji, bo temat życia i jego sensu, jego jakości, satysfakcji z każdego dnia to coś arcyważnego dla każdego z nas.




Ta reklama była przyczyną gromadzenia materiałów o życiu z pasją, wyszła fajnie, bardzo fajnie. Może trochę głos lektora ciut zadęty ;)




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wypadek Pabla

Nie mogę pozbierać myśli. Może pisanie jakoś się do tego przyczyni. Pablo dziś zginął podczas skoku tandemowego. Poznałem go na wyjeździe do Hiszpanii kilkanaście lat temu, gdy robił ze mną swój AFF. Zawsze uśmiechnięty, pełen energii, sypiący dobrej jakości dowcipami jak z rękawa. Podczas szkolenia nie szło mu świetnie, jeden z moich palców nadal jest wykrzywiony po tym, jak łapałem go z obrotów. Zaskoczył mnie wtedy swoją postawą. W żaden sposób nie załamywał się, nie biadolił tylko trenował na ziemi i skakał aż wyszło mu tak, jak tego chciał. Potem miałem okazję przekonać się, że taki miał charakter. Poznałem go jako uporządkowanego i bardzo zadaniowego człowieka. Skrupulatnie realizował swoje zamierzenia. Kilka lat później nauczyłem go jak skakać w tandemie. Na tandemie zakończyło się jego życie. Żona, dwoje małych dzieci. Młody człowiek, więc najpewniej też rodzice. Mama, dzień mamy. Wiem, że los dopada na przeróżne sposoby. Wypadki komunikacyjne, choroby. Co komu pisan

Planowanie lądowania - ważny element bezpieczeństwa

Przygotowanie ścieżki podejścia w danych warunkach atmosferycznych i terenowych powinno być rozpoczęte od obserwacji lądowania innych skoczków. Im mniej doświadczenia, tym wnikliwsza obserwacja. Najlepiej wytypować sobie uczestników skoku, który mają podobnie obciążone spadochrony.  To, co będzie szczególnie istotne dla naszego planu to kąt, pod jakim szybują spadochrony na prostej do lądowania. Oczywiście inne kwestie związane z szybowaniem są także istotne. Obserwacja górnego wiatru, jego siły i kierunku. Zwrócenie uwagi na zawirowania powietrza, czy spadochron się „pompuje”, czy pracuje stabilnie. Wreszcie obserwacja zachowania innych skoczków, którzy zawsze stanowią dla siebie nawzajem potencjalne zagrożenie.

Samolot An-2

An-2 to dwupłatowy samolot wielozadaniowy klasy STOL (Short Take Off and Landing). Długość drogi rozbiegu i dobiegu to około 200 metrów. Antek wyposażony jest w gwiazdowy silnik wolnossący, któremu mocy na małych wysokościach wystarcza do przewożenia niemal dwóch ton balastu. Jednak wraz ze wzrostem wysokości, gdy spada ciśnienie powietrza, brak wystarczającej ilości tlenu dusi koniki mechaniczne z początkowej wartości 1000.