Przejdź do głównej zawartości

Test przecinaka automatu Cypres

Ten film to już nie jest żart. Przygotowanie go trwało kilka dni ale efekt końcowy jest bardzo zadowalający. Mam nadzieję, że i Wam się spodoba. Montaż filmu Rene Lam, grafiki przygotowała Ula. Pomysł testu i rozrabianie przed kamerami - to mój wkład.

Automat Cypres niemieckiej firmy Airtec jest najbardziej rozpoznawalnym produktem. Tu, testowany jest cutter, który ma ponad siedemnaście lat! Producent gwarantuje prawidłowe działanie podzespołów przez 12,5 roku. Mamy więc do testu troszkę zramolały element.
Co dość istotne, przecinak pracuje na oryginalnej pętli zamykającej. Zazwyczaj do testów i prób używa się stalowej linki. Paradoksalnie bardziej wiarygodne jest cięcie właśnie oryginalnego loopa.

A tu miły komentarz ze strony producenta jako reakcja na opublikowany film:
"Realy nice ‪#‎CYPRES‬ cutter activation test from our polish friends from Baza Skydive Atmosfera. Don't do this at home! Take the chance and meet us at the CYPRES Roadshow to witness a live demonstration of a cutter activation"

Zapraszam do oglądania.




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wypadek Pabla

Nie mogę pozbierać myśli. Może pisanie jakoś się do tego przyczyni. Pablo dziś zginął podczas skoku tandemowego. Poznałem go na wyjeździe do Hiszpanii kilkanaście lat temu, gdy robił ze mną swój AFF. Zawsze uśmiechnięty, pełen energii, sypiący dobrej jakości dowcipami jak z rękawa. Podczas szkolenia nie szło mu świetnie, jeden z moich palców nadal jest wykrzywiony po tym, jak łapałem go z obrotów. Zaskoczył mnie wtedy swoją postawą. W żaden sposób nie załamywał się, nie biadolił tylko trenował na ziemi i skakał aż wyszło mu tak, jak tego chciał. Potem miałem okazję przekonać się, że taki miał charakter. Poznałem go jako uporządkowanego i bardzo zadaniowego człowieka. Skrupulatnie realizował swoje zamierzenia. Kilka lat później nauczyłem go jak skakać w tandemie. Na tandemie zakończyło się jego życie. Żona, dwoje małych dzieci. Młody człowiek, więc najpewniej też rodzice. Mama, dzień mamy. Wiem, że los dopada na przeróżne sposoby. Wypadki komunikacyjne, choroby. Co komu pisan

Samolot An-2

An-2 to dwupłatowy samolot wielozadaniowy klasy STOL (Short Take Off and Landing). Długość drogi rozbiegu i dobiegu to około 200 metrów. Antek wyposażony jest w gwiazdowy silnik wolnossący, któremu mocy na małych wysokościach wystarcza do przewożenia niemal dwóch ton balastu. Jednak wraz ze wzrostem wysokości, gdy spada ciśnienie powietrza, brak wystarczającej ilości tlenu dusi koniki mechaniczne z początkowej wartości 1000.

Planowanie lądowania - ważny element bezpieczeństwa

Przygotowanie ścieżki podejścia w danych warunkach atmosferycznych i terenowych powinno być rozpoczęte od obserwacji lądowania innych skoczków. Im mniej doświadczenia, tym wnikliwsza obserwacja. Najlepiej wytypować sobie uczestników skoku, który mają podobnie obciążone spadochrony.  To, co będzie szczególnie istotne dla naszego planu to kąt, pod jakim szybują spadochrony na prostej do lądowania. Oczywiście inne kwestie związane z szybowaniem są także istotne. Obserwacja górnego wiatru, jego siły i kierunku. Zwrócenie uwagi na zawirowania powietrza, czy spadochron się „pompuje”, czy pracuje stabilnie. Wreszcie obserwacja zachowania innych skoczków, którzy zawsze stanowią dla siebie nawzajem potencjalne zagrożenie.