Przejdź do głównej zawartości

Zestaw spadochronowy dla młodego skoczka

Po co kupować sobie swój spadochron?

W spadochroniarstwie trudno jest mówić o oszczędzaniu. Wszystkie pieniądze zapewne i tak zostaną wyrzucone w powietrze, lepiej powiedzieć - dobre gospodarowanie swoimi zasobami.
Gdy skaczemy więcej, tj ponad 100 razy w sezonie, posiadanie swojego sprzętu zaczyna być ekonomicznie uzasadnione. Gdy skaczemy mniej warto się zastanowić:
  • Czy strefa, na której skaczemy dysponuje wystarczającą liczbą zestawów spadochronowych?
  • Czy w przypadku ataku studentów AFF coś zostanie do wypożyczenia?
  • Czy to, co zostanie będzie odpowiednie, czy zostaniemy zmuszeni do zmniejszenia rozmiaru, pomimo swoich obaw?
  • Czy będziemy mogli (nie musieli, mogli) układać taki zestaw?
  • Czy będziemy mieli dla siebie jeden typ, czy też będziemy na każdy skok dostawali inną konstrukcję o odmiennych własnościach lotnych?
  • Czy będziemy mogli sobie wypożyczyć taki sprzęt na wyjazd turystyczny?

itp itd

Wiadomo, że gdy mamy już coś swojego to jest przyjemniej. Dobrze mieć skrojoną na siebie uprząż, swoją kolorystykę i co najważniejsze odpowiednio dobrany rozmiar spadochronu do naszej budowy ciała, umiejętności i temperamentu.  
Jeśli wahacie się, co do kwestii zakupu, rozważcie również (po wcześniejszym rozeznaniu się na rynku) moją propozycję. W Atmosferze również można zamówić zestaw spadochronowy.
Przyjedź do nas a uzyskasz pomoc w zakresie:
  • Doboru rozmiaru i typu czaszy głównej oraz zapasowej,
  • Treningu latania na czaszy, 
  • Układania i serwisowania swojego spadochronu,
  • Sprzęt skompletowany i jeśli ktoś sobie życzy, może być sprawdzony w powietrzu - film na YT ;)

Współpracujemy z producentami, za których wyroby nie trzeba się wstydzić. Airtec, Paratec, SWS, Skylark. Poniżej kilka zestawień cenowych. Ceny brutto, waluta euro. Czeka na was gotowy do skoku sprzęt, cena obejmuje kompletację i skok kontrolny (na głównym ;p do skoku na zapasie też możemy się jakoś dogadać)

Paratec Next




Zestaw spadochronowy w pokrowcu Paratec Next Sport

W zestawie z automatem Cypres, czasza główna spokojna Commodore lub rekreacyjna Magellan, zapas Smart
przy wersji podstawowej pokrowca cena: 7250
przy wersji wypasionej pokrowca cena: 7500
Next Sport jest w naszej wypożyczalni, można poskakać i sprawdzić jak jest wygodny, w środku jest czasza główna Magellan 190

 

Zestaw spadochronowy w pokrowcu Paratec Next Century

w komplecie automat i czasze jw
przy wersji podstawowej pokrowca cena: 7450
przy wersji wypasionej pokrowca cena: 7700

Kolorowanie pokrowca Paratec Next Sport on-line

SWS Fire


Zestaw spadochronowy w pokrowcu SWS Fire

W zestawie z automatem Cypres, z czaszą Commodore lub Magellan, z zapasem Smart lub PD
przy wersji podstawowej pokrowca cena: 5999
przy wersji wypasionej pokrowca cena: 6500
SWS Fire jest w naszej wypożyczalni, można na nim poskakać i sprawdzić jak jest wygodny, w środku jest czasza Commodore 230
Kolorowanie pokrowca SWS Fire on-line

*Szanowny skoczek może coś takiego wymyślić w swoim zamówieniu, co nie śniło się nawet filozofom, trzeba więc przyjąć, że podane ceny obejmują wszystko, co potrzebne. Są szacunkowe i mogą się zmieniać jeśli producenci będą zmieniali swoje cenniki.

A taki test po skompletowaniu, gdy sprzęt już jest u nas w bazie jest również wliczony w podaną cenę



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wypadek Pabla

Nie mogę pozbierać myśli. Może pisanie jakoś się do tego przyczyni. Pablo dziś zginął podczas skoku tandemowego. Poznałem go na wyjeździe do Hiszpanii kilkanaście lat temu, gdy robił ze mną swój AFF. Zawsze uśmiechnięty, pełen energii, sypiący dobrej jakości dowcipami jak z rękawa. Podczas szkolenia nie szło mu świetnie, jeden z moich palców nadal jest wykrzywiony po tym, jak łapałem go z obrotów. Zaskoczył mnie wtedy swoją postawą. W żaden sposób nie załamywał się, nie biadolił tylko trenował na ziemi i skakał aż wyszło mu tak, jak tego chciał. Potem miałem okazję przekonać się, że taki miał charakter. Poznałem go jako uporządkowanego i bardzo zadaniowego człowieka. Skrupulatnie realizował swoje zamierzenia. Kilka lat później nauczyłem go jak skakać w tandemie. Na tandemie zakończyło się jego życie. Żona, dwoje małych dzieci. Młody człowiek, więc najpewniej też rodzice. Mama, dzień mamy. Wiem, że los dopada na przeróżne sposoby. Wypadki komunikacyjne, choroby. Co komu pisan

Samolot An-2

An-2 to dwupłatowy samolot wielozadaniowy klasy STOL (Short Take Off and Landing). Długość drogi rozbiegu i dobiegu to około 200 metrów. Antek wyposażony jest w gwiazdowy silnik wolnossący, któremu mocy na małych wysokościach wystarcza do przewożenia niemal dwóch ton balastu. Jednak wraz ze wzrostem wysokości, gdy spada ciśnienie powietrza, brak wystarczającej ilości tlenu dusi koniki mechaniczne z początkowej wartości 1000.

Planowanie lądowania - ważny element bezpieczeństwa

Przygotowanie ścieżki podejścia w danych warunkach atmosferycznych i terenowych powinno być rozpoczęte od obserwacji lądowania innych skoczków. Im mniej doświadczenia, tym wnikliwsza obserwacja. Najlepiej wytypować sobie uczestników skoku, który mają podobnie obciążone spadochrony.  To, co będzie szczególnie istotne dla naszego planu to kąt, pod jakim szybują spadochrony na prostej do lądowania. Oczywiście inne kwestie związane z szybowaniem są także istotne. Obserwacja górnego wiatru, jego siły i kierunku. Zwrócenie uwagi na zawirowania powietrza, czy spadochron się „pompuje”, czy pracuje stabilnie. Wreszcie obserwacja zachowania innych skoczków, którzy zawsze stanowią dla siebie nawzajem potencjalne zagrożenie.