Przejdź do głównej zawartości

Cypres Changeable - zmiana trybu pracy

Cypres Changeable

Niemiecki producent Airtec, który produkuje najbardziej rozpoznawalny na świecie automat spadochronowy Cypres wypuścił niedawno nowy model. Cypres Changeable, który może pracować w czterech trybach.
Do tej pory podczas zamówienia należało określić w jaki model producent ma do nas wysłać. Nieodpłatnie można było w każdej chwili zmienić panel kontrolny i soft jednostki centralnej.

Dla szkół spadochronowych, aeroklubów i stref zrzutu możliwość zmiany trybu pracy jest bardzo istotnym atutem. Przeciętnemu użytkownikowi raczej nie robi to różnicy. Dla sklepów, dealerów, działu sprzedaży Airtec to po prostu zbawienie, można bowiem oczekiwać iż w niedługim czasie ten model wyprze z rynku poprzednie wersje.


Jak zmienić tryb pracy urządzenia?

  • Podczas włączania automatu, czekamy aż odliczanie dobiegnie do 0,
  • gdy tylko zobaczymy 0 przytrzymujemy przycisk i patrzymy co komputer nam wyświetla, zobaczymy nr seryjny, jednostki miary, liczbę wykonanych skoków, gdy wyświetli się tylko poziomy pasek pokazujący tryb pracy wtedy puszczamy przycisk i natychmiast znowu go wciskamy i trzymamy.
  • Dioda zaświeci się a gdy zgaśnie puszczamy przycisk.
  • Poziomy pasek zacznie przemieszczać się w kolejne tryby. 
  • Naciskamy, gdy dojdzie do wybranego przez nas trybu.
  • Automat od razu wyłączy się.
  • Ponownie włączony będzie pracował w wybranym trybie.

 Wybieralne tryby pracy Cypresa Changable

Tryb Expert
  • prędkość aktywacji >35 m/s
  • wysokość aktywacji 225 m (do 40 m)*
Tryb Student
  • prędkość aktywacji >13 m/s
  • wysokość aktywacji 300-225 m (do 40 m)*
Tryb Tandem
  • prędkość aktywacji >35 m/s 
  • wysokość aktywacji 580 m (do 40 m)*
Tryb Speed 
  • prędkość aktywacji >46 m/s (wcześniej 43)
  • wysokość aktywacji 225 m (do 100)*

*poniżej wysokości w nawiasie automat już nie aktywuje przecinaka.

Urządzenie objęte jest 12 letnią gwarancją producenta. Wymagane są przeglądy co 4 lata. W ramach przeglądu wymieniana jest bateria, wgrywane nowe oprogramowanie, wymieniane na nowe są wszystkie elementy, które mogą zakłócić pracę urządzenia.

Tak się składa, że to najlepszy produkt tego typu na rynku. Nie mogłem więc sobie darować i jestem przedstawicielem Airtec. Jeśli ktoś jest zainteresowany zakupem zapraszam do kontaktu.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Samolot An-2

An-2 to dwupłatowy samolot wielozadaniowy klasy STOL (Short Take Off and Landing). Długość drogi rozbiegu i dobiegu to około 200 metrów. Antek wyposażony jest w gwiazdowy silnik wolnossący, któremu mocy na małych wysokościach wystarcza do przewożenia niemal dwóch ton balastu. Jednak wraz ze wzrostem wysokości, gdy spada ciśnienie powietrza, brak wystarczającej ilości tlenu dusi koniki mechaniczne z początkowej wartości 1000.

Wypadek Pabla

Nie mogę pozbierać myśli. Może pisanie jakoś się do tego przyczyni. Pablo dziś zginął podczas skoku tandemowego. Poznałem go na wyjeździe do Hiszpanii kilkanaście lat temu, gdy robił ze mną swój AFF. Zawsze uśmiechnięty, pełen energii, sypiący dobrej jakości dowcipami jak z rękawa. Podczas szkolenia nie szło mu świetnie, jeden z moich palców nadal jest wykrzywiony po tym, jak łapałem go z obrotów. Zaskoczył mnie wtedy swoją postawą. W żaden sposób nie załamywał się, nie biadolił tylko trenował na ziemi i skakał aż wyszło mu tak, jak tego chciał. Potem miałem okazję przekonać się, że taki miał charakter. Poznałem go jako uporządkowanego i bardzo zadaniowego człowieka. Skrupulatnie realizował swoje zamierzenia. Kilka lat później nauczyłem go jak skakać w tandemie. Na tandemie zakończyło się jego życie. Żona, dwoje małych dzieci. Młody człowiek, więc najpewniej też rodzice. Mama, dzień mamy. Wiem, że los dopada na przeróżne sposoby. Wypadki komunikacyjne, choroby. Co komu pisan...

Skoki na linę tzw static line

Dziwnie brzmi dla skoczka określenie skoki na linę. Tak jakby ktoś wskakiwał na linę. To nieco przestarzałe określenie wiąże się z nieco przestarzałą metodą szkolenia. Owszem nadal szkolenie podstawowe metodą static line jest uprawiane ale wiąże się to zwykle z faktem posiadania samolotu z silnikiem tłokowym, który nie daje rady wdrapać się na porządną wysokość. Static Line to skoki z małych wysokośc, pozostałość po wojskowych desantach Skoki na linę to tradycja komandosów . W ramach działań operacyjnych duża liczba desantowców musiała być wyrzucona w krótkim czasie z możliwie najniższej wysokości. Dlatego wyposażeni byli w spadochrony z systemem natychmiastowego otwarcia. Ten system opierał się w swej konstrukcji na linie statycznej. Stalowa, cienka linka w osłonie z brezentu, połączona z taśmą tekstylną prowadziła zazwyczaj do pokrowca spadochronu głównego. Podłączona przez wyrzucającego do grubszej, rozpiętej na pokładzie liny specjalną klamrą zaczynała swoją pracę, gdy de...