Pilatus PC6 to bardzo lubiany przez skoczków samolot wielozadaniowy.
Produkowany w Szwajcarii od 1959 roku na początku napędzany był sześciocylindrowym silnikiem rzędowym o mocy 254 kW. Stąd też długi dziób samolotu. Jeśli ktoś miał okazję zajrzeć pod maskę będzie zdziwiony dystansem pomiędzy turbiną a kadłubem. To pozostałość po długim, rzędowym silniku.
Pilatus należy do grupy samolotów klasy STAL Short Take off And Landing. Oznacza to, że pilot ma więcej możliwości w znalezieniu pasa startowego lub do lądowania. Pilatus PC6 produkowany jest przez szwajcarską firmę Pilatus Aircraft
Pilatus może zabierać na swój pokład maksymalnie 10 skoczków. Wymaga jednego pilota. Ma drzwi zamontowane po obu stronach kadłuba co daje duże możliwości załadunku w przypadku ratownictwa medycznego.
W 1963 roku wprowadzono do eksploatacji Pilatusa TurboProp napędzanego turbiną o mocy 410 kW. W historii tego samolotu pojawiają się również jednostki napędowe przekraczające 500 KW.
Mocne zawieszenie, duża powierzchnia płata nośnego, mocna turbina, szeroki i wygodny para kit powoduje, że samolot jest bardzo lubiany przez skoczków.
Najczęściej możemy go spotkać w wersji z silnikiem turbośmigłowym kanadyjskiej firmy Pratt & Whitney PT6-A
Płatowiec samolotu może być eksploatowany bez limitów czasowych wg własności technicznych. Jest to duży problem, który od lat zgłaszają użytkownicy. Chodzi o połączenie płata nośnego z kadłubem, który wymaga corocznej inspekcji.
Pilatus PC6 pozwala na wywiezienie skoczków na pułap 4000 metrów w około 15 minut.
Samolot ten, podobnie jak i inne samoloty wielozadaniowe nie był konstruowany tylko z myślą o skokach, a jeśli nawet to nie był konstruowany do codziennej eksploatacji spadochronowej.
Produkowany w Szwajcarii od 1959 roku na początku napędzany był sześciocylindrowym silnikiem rzędowym o mocy 254 kW. Stąd też długi dziób samolotu. Jeśli ktoś miał okazję zajrzeć pod maskę będzie zdziwiony dystansem pomiędzy turbiną a kadłubem. To pozostałość po długim, rzędowym silniku.
Pilatus należy do grupy samolotów klasy STAL Short Take off And Landing. Oznacza to, że pilot ma więcej możliwości w znalezieniu pasa startowego lub do lądowania. Pilatus PC6 produkowany jest przez szwajcarską firmę Pilatus Aircraft
Pilatus może zabierać na swój pokład maksymalnie 10 skoczków. Wymaga jednego pilota. Ma drzwi zamontowane po obu stronach kadłuba co daje duże możliwości załadunku w przypadku ratownictwa medycznego.
W 1963 roku wprowadzono do eksploatacji Pilatusa TurboProp napędzanego turbiną o mocy 410 kW. W historii tego samolotu pojawiają się również jednostki napędowe przekraczające 500 KW.
Mocne zawieszenie, duża powierzchnia płata nośnego, mocna turbina, szeroki i wygodny para kit powoduje, że samolot jest bardzo lubiany przez skoczków.
Najczęściej możemy go spotkać w wersji z silnikiem turbośmigłowym kanadyjskiej firmy Pratt & Whitney PT6-A
Płatowiec samolotu może być eksploatowany bez limitów czasowych wg własności technicznych. Jest to duży problem, który od lat zgłaszają użytkownicy. Chodzi o połączenie płata nośnego z kadłubem, który wymaga corocznej inspekcji.
Pilatus PC6 pozwala na wywiezienie skoczków na pułap 4000 metrów w około 15 minut.
Samolot ten, podobnie jak i inne samoloty wielozadaniowe nie był konstruowany tylko z myślą o skokach, a jeśli nawet to nie był konstruowany do codziennej eksploatacji spadochronowej.
Komentarze
Prześlij komentarz