spadochronoweskoki.blogspot.com
Blog Iwana o skokach spadochronowych. Bezpieczeństwo, zasady szkolenia, nowości, wypadki oraz to, czego pewnie nie dowiesz się na swojej strefie zrzutu ;). Zapraszam!
Szukaj na tym blogu
Wybrane wykłady z zakresu bezpieczeństwa
Wybrane wykłady o tematyce bezpieczeństwa spadochronowego
Kanał YouTube rozrasta się sukcesywnie. Niemal 300 filmów to spory zestaw, przez który czasem trudno się przekopać chcąc coś znaleźć. Na prośbę jednego z instruktorów, który chwali sobie wsparcie swoich szkoleń nagranymi przeze mnie wykładami, zbieram część z nich poniżej wraz z krótkim opisem. Dodam też, że jak najbardziej można używać tych nagrań do szkoleń związanych z bezpieczeństwem spadochronowym. Podobnie jak można udostępniać innym skoczkom.
1 Podkowa w spadochroniarstwie.
Rodzaje, przyczyny, postępowanie i zapobieganie.
2 Lądowania na przeszkodach terenowych
Zalecenia w przypadku konieczności takiego lądowania oraz sposoby zapobiegania
3 Problem ze znalezieniem pilocika
Dużo bardziej popularna sytuacja niż mogłoby się wydawać
4 Jak system RSL otwiera spadochron zapasowy?
Krótka prezentacja działania systemu RSL
5 Prawidłowe lądowanie oraz unikanie najczęstszych błędów
Faza bezpiecznego hamowania spadochronu do lądowania
6 Ścieżka podejścia do lądowania oraz jak unikać kolizji
7 Separacje, linia wyrzutu skoczków, otwieranie spadochronu
8 Zasady bezpieczeństwa na pokładzie samolotu
9 Prezentacja w powietrzu budowania ścieżki podejścia do lądowania
10 Dlaczego trzeba zapas otwierać natychmiast po odłączeniu głównego
An-2 to dwupłatowy samolot wielozadaniowy klasy STOL (Short Take Off and Landing). Długość drogi rozbiegu i dobiegu to około 200 metrów. Antek wyposażony jest w gwiazdowy silnik wolnossący, któremu mocy na małych wysokościach wystarcza do przewożenia niemal dwóch ton balastu. Jednak wraz ze wzrostem wysokości, gdy spada ciśnienie powietrza, brak wystarczającej ilości tlenu dusi koniki mechaniczne z początkowej wartości 1000.
Nie mogę pozbierać myśli. Może pisanie jakoś się do tego przyczyni. Pablo dziś zginął podczas skoku tandemowego. Poznałem go na wyjeździe do Hiszpanii kilkanaście lat temu, gdy robił ze mną swój AFF. Zawsze uśmiechnięty, pełen energii, sypiący dobrej jakości dowcipami jak z rękawa. Podczas szkolenia nie szło mu świetnie, jeden z moich palców nadal jest wykrzywiony po tym, jak łapałem go z obrotów. Zaskoczył mnie wtedy swoją postawą. W żaden sposób nie załamywał się, nie biadolił tylko trenował na ziemi i skakał aż wyszło mu tak, jak tego chciał. Potem miałem okazję przekonać się, że taki miał charakter. Poznałem go jako uporządkowanego i bardzo zadaniowego człowieka. Skrupulatnie realizował swoje zamierzenia. Kilka lat później nauczyłem go jak skakać w tandemie. Na tandemie zakończyło się jego życie. Żona, dwoje małych dzieci. Młody człowiek, więc najpewniej też rodzice. Mama, dzień mamy. Wiem, że los dopada na przeróżne sposoby. Wypadki komunikacyjne, choroby. Co komu pisan...
Dziwnie brzmi dla skoczka określenie skoki na linę. Tak jakby ktoś wskakiwał na linę. To nieco przestarzałe określenie wiąże się z nieco przestarzałą metodą szkolenia. Owszem nadal szkolenie podstawowe metodą static line jest uprawiane ale wiąże się to zwykle z faktem posiadania samolotu z silnikiem tłokowym, który nie daje rady wdrapać się na porządną wysokość. Static Line to skoki z małych wysokośc, pozostałość po wojskowych desantach Skoki na linę to tradycja komandosów . W ramach działań operacyjnych duża liczba desantowców musiała być wyrzucona w krótkim czasie z możliwie najniższej wysokości. Dlatego wyposażeni byli w spadochrony z systemem natychmiastowego otwarcia. Ten system opierał się w swej konstrukcji na linie statycznej. Stalowa, cienka linka w osłonie z brezentu, połączona z taśmą tekstylną prowadziła zazwyczaj do pokrowca spadochronu głównego. Podłączona przez wyrzucającego do grubszej, rozpiętej na pokładzie liny specjalną klamrą zaczynała swoją pracę, gdy de...
Komentarze
Prześlij komentarz